Liikakäyttöä

Ajauduin Espanjan leirin jälkeen harjoittelukrapulaan ja väsyin. Virus taltutti heikompansa. Leirin kahdeksasta atleetista 6 sairastui jo visiteeraamassamme kalastajakylässä, minä säilyin vehreänä kotiin asti. Aluksi arvioin olevani superkombinaationi siirtymätilassa, mutta olinkin leirirasituksen heikentämänä flunssassa. Harjoituspaketti Espanjassa avautui erinomaisesti, fiilistä olisi ollut sikailla kotonakin.

Mutta se ei käy, sillä minä olen pelokas. Että jotain inhottavuuksia tarttuu kylkiäisiksi. Haluan ensi kesänä poimia kauniita, juuri sopivan kypsiä hedelmiä.

Vielä hiukan matalapaineisen loman muisteloa:

la 16.2. Klo 7.45 taksimobiililla lentoasemalle ja Tukholmaan 7 tunniksi notkumaan. Edelleen Malagaan, josta autoillen majapaikkaamme reilut 200 km rannikkoa länteen, Zahoraan. Perille pääsimme klo 1 leveysasteelle tyypillisen talvimyrskyn keskelle. Saimme jääkylmän huoneen, joka ei lämmennyt sähköjen puuttuessa lainkaan. Vesipumppu vaatii sähkönlähteensä sekin, joten aamulenkki saisi toimia myös aamupesuna.

su 17.2. Hostellin kaksi kukkoa heräilivät n. klo 5.30. Kärvistelimme auringon nousuun, ja ei kun hölkälle. Oli myrsky, mutta luonnonpuistoon löydettyämme alkoi olla jo mukavaa. Löysimme seurakaverit, ja siirryimme mökkimajoitukseen, jossa edellä mainitut tekniset ongelmat jatkuivat. Syväjäähtyminen tukevoitui. Aloitimme Pauken kanssa lämmikkeeksi: j max 16 min loiva mäki, kivinen tie + 9 min jyrkkä hiekkamäki [kurkkaa reitti (sateliittikuva kartan S-painikkeella)] ja päivällä lämpimiksemme läpsytellen: j pk2 1.45 myrskytuuli mennessä vastaan (kurkkaa reitti). Suihkuvesi oli vielä hiukan merivettä viileämpää. Illaksi saimme kelvollisen patterin ja paleleminen sisällä loppui sähköjen palattua.

ma 18.2. Eka suunnistusharjoitus aamulla: s vk 5*15 min vk1,vk2 eka veto tietä, toinen-neljäs sunkkaa aivan hukassa dyyneillä+vika veto tiellä. Ukkosmyrsky, mutta fysiikka toimi. Iltapäivällä juoksentelu poluilla ja hiekkatiellä: j pk1-2 130 min, 20 km. Olin aika puhki lopussa ja kantapääkin oli kovin arka (kurkkaa reitti). Illalla tekniikka täydentyi uudella kaasupullolla. Saimme tulet hellaan ja lämmintä ruokaa sekä suihkun. Loma alkoi.

ti 19.2. Kaupunkisprint aamuisen ukkosmyrskyn jälkeen. Mukulakivet oli liukkaita, joten maksimivauhtia ei uskaltanut juosta. Siistejä kapeita kujia, kulttuurisesti nautittavaa, mutta en kyllä tykkää suunnistaa sprinttejä. Koko ajan tuli hännän alla ja pelko, että jää jonkun alle: 35 min. Päivällä: sunkkaa ja juoksua 75 min vk1 dyynimaastossa. Lopussa painoi, mutta jaksoin raataa kumminkin. Pauke oppi, ettei voi pummata, jos aikoo tiputtaa mut. Lystiä, paitsi 100 m ennen autoa piti koskettaa aidan jälkeen nenällä hiekkaa.

ke 20.2. aamulla: s vk2 60 min WRE kisarata. Sain rakot kantapäihin, mutta tukka oli takana. Päivällä pitkästi juoksua, käyrää ja sprinttiä: pk 130 min 17 km. Hyvin jaksoi (kurkkaa reitti). Rakot jaloissa ei oo tosin enää rakkoja, vaan nahattomia alueita. Aah. Apteekista betadieen ja ibuprofieen.

to 21.2. Aamusti tiellä myrskytuulta vastaan ja sen matkassa: j max 6*5min (kurkkaa reitti). Lähdimme retkeilemään Gibralttarille, mutta emme löytäneet edes apinoita. Yksi uppoamassa ollut laiva sylki salmessa öljyjään, mutta senkin tajusimme vasta iltauutisista. Takaisin tullessa suunnistimme ja harhailimme mielikuvituksellisen kartan avulla hiljalleen 80 min. Paikka oli kyllä hieno, yksittäinen isoin hiekkadyyni oli varmaan 50 m korkea ja 3 ha.

pe 22.2. Aamulenkillä nopeusvetoja 12*~15 s. Päivällä mäkivedot a 10 min 3*reipas + 2*kovin (kurkkaa reitti). Iltapäivällä rykäistiin vielä kylmässä kaatosateessa: max 5*4min metsäautotiellä. Jotenkuten jaksoi kulkea, mut Pauke meni hurjasti (kurkkaa reitti). Tämän setin jälkeen oli nälkä.

la 23.2. Aamulla Pauken ideoima viimeiseksi jäänyt tiristys: kovaa 3*20 min suppaa ja harjua ylös alas 9%:n nousulla. Päiväunien jälkeen jalkamme olivat niin väsyneet, että lähdimme ajamaan kohti Malagaa humppaustarkoituksella. Löimme auton lentokenttäparkkiin ja vietimme loman viimeiset tunnit tutustuen Malagan yöelämään.

su 24.2. klo 5.30 lento Kööpenhaminan ja Tukholman kautta Turkuun.

Kantapään kipu tykkäsi eteläisestä, joskin sateisesta ilmanalasta. Rakot ovat hyvinkin tulehtuneet, mutta se on niin kovin pientä. Nyt vaan flunssa levolla hoitoon ja isoja koivuklapeja pesään.